14 mai 2008

Buricul pamantului, sfidarea si principiile

Premisa potrivit careia sunt buricul pamantului nu este real aplicabila intr-o societate normala, si acest lucru nu datorita faptului ca nu sunt ci pentru ca oricand se poate considera altul mai buric decat mine care sa imi taie elanul.
Evaluand ultimele evolutii la nivel national in ceea ce priveste politica profesionala, am constatat clinic faptul ca orgoliile se manifesta la persoane care se simt depasite de evenimente sau la persoanele care si-au atins propria incompetenta. Nestiind cum sa reactioneze in diverse situatii arata o mina grotesca, augmentata intotdeauna de functia pe care o ocupa. Periocolul cel mai mare insa il reprezinta faptul ca acesti monstri cu fata umana ajung sa conduca despotic considerandu-se stapani ce detin adevarurile absolute. Va este cunoscut? Eu cred ca da.
45 de ani ne-au fost ucise valorile, ne-au fost interzise ideile, ne-au fost cenzurate gandurile, au fost torturati cei care au avut curajul sa isi exprime parerile, am fost dezinformati, am fost sugestionati, am invatat sa intram pe usa din dos, am invatat sa ne folosim pile relatii si interventii.
Tot acest tablou tern al ultimei jumatati de secol 20 l-am put admira - intr-un short briefing - la ultima sedinta de Adunare Generala a CMDR: prezidiu care sfidator vorbeste continuu la telefon, evita raspunsurile la problemele aparute, tortureaza modern cu ajutorul videoproiectiei persoanele incomode folosindu-se de niste trucuri ieftine, fabricate; decizii luate arbitrar in functie de interesele personale (vezi acreditarile de lectori si creditarile de manifestari); amenintari directe sau indirecte asupra celor care indraznesc sa aiba pareri. In acest tablou ireal parca iesit din poeziile lui Bacovia, cei care au fost capabili de a apara niste principii democratice au fost tot aceiasi. Ma cutremura insa gandul ca nimeni nu a avut curajul sa vorbeasca si sper ca acesta sa fie motivul sau, terifiant, inca dupa 20 de ani de la asa-zisa cadere a comunismului, am ajuns sa alegem in functiile care sa ne reprezinte oameni amorali, imorali, oameni ghidati de principiul conform caruia numai mai rau sa nu le fie, care pentru un banut si un scaun caldut (necontand chiar faptul ca acesta nu reprezinta nimic fara a fi sustinut de activitati si initiative) sunt in stare sa isi vanda si mama, o armata de yes-meni jalnici si demni de mila.
Stupefiant este si faptul ca parerea marilor organizatii profesionale nationale a ajuns sa nu mai conteze in fata unor interese de clan, exprimate doar prin atacuri la persoana sau sapaturi pe la spate.
Paradoxul face ca acesti oameni pe care i-am ales sa ne urasca cu atata inversunare pe banii nostri, sa ia decizii impotriva noastra, sa isi permita sa ne atace atata timp cat banii nostri le intra in buzunare atat in urma functiei pe care o ocupa cat si a cursurilor pe care le sustin.
Problemele reale cu care se confrunta practicienii in cabinetele lor nu sunt solutionate nici de deplasarile aeriene ale membrilor CMDR, nici de indemnizatiile care sfideaza orice norma de bun simt, nici de fursecurile de 3000 de lei pe care le mananca. Pentru a rezolva aceste probleme ne trebuie oameni cu viziune, oameni cu experienta, oameni pentru care concepte ca leadership, mentorship ori coaching nu reprezinta trivialitati, oameni care sa stie sa ceara si sa acorde ajutorul, oameni pentru care feedback reprezinta un mod de actiune nu un concept abstract.
Dezinteresul nostru fata de viata de politia profesionala, dezinteresul nostru fata de ceea ce se intampla, neprezentarea noastra la vot, comentariile noastre pe la colturi, lipsa noastra de viziune, incoerenta actiunilor noastre, lipsa noastra de initiativa, toate au dus la situatia actuala : decizii luate arbitrar, nimeni nu da socoteala pentru cheltuirea banilor nostri, cotizatii ca pentru o organizatie militara internationala, indemnizatii de sedinta si de functie care depasesc orice imaginatie incadrata de bunul simt, lipsa unei strategii, promovarea si solutionarea unor probleme personale meschine prin intermediul CMDR.
Draga cititorule, este bine sa te consideri buricul pamantului. Respectul de sine cat si respectul reciproc sunt principii care se invata in “cei 7 ani de acasa”. Sa nu te mire faptul ca oricand se poate considera altul mai buric decat tine si iti va taia elanul. Sa dai dovada de acea maturitate de pe urma si sa nu pozezi in victima a propriului tau sistem. Esti un produs al lui!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Domnule dr.Deac,am citit articolul d-voastra despre cei care conduc destinele noastre in CDMR.Am ramas placut surprins de ceea ce ati spus in acel articol.Cu citeva zile in urma am avut de infruntat exact aceasta bataie de joc in Pitesti la colegiul Arges.Am fost somat sa platesc cotizatia care a ajuns la 40 lei fara sa existe nici o instiintare asupra acestei cotizatii.Am fost f surprins ca aceasta cotizatie creste intr-un an cit alte plati in 10.si fara sa existe nici un beneficiu concret.Aveti perfecta dreptate dar intrebarea mea este care este rezultatul acestui articol?cred ca situatia va contiua si ceea ce e mai trist se va agrava.Din pacate nu suntem deloc uniti in ceea ce intreprindem.Atunci cind am reactionat la o adunare generala AMSPPR din Poiana Brasov asupra denumirii de dentist care ni s-a dat nimeni nu a reactionat si cred ca acum degeaba ne revoltam pentru diferitele hotariri care se iau de catre cei pa care tot noi i-am ales
Adresa mea de e-mail este marios_fle@yahoo.com
si astept cu interes un raspuns sau o reactie la ceea ce am comentat.Astept si alte reactii la articolul d-voastra dar se pare ca acestea intirzie!!1
cu stima dr Fleturis Marios Curtea de Arges

Anonim spunea...

eu as vrea sa stiu in baza carui articol din codul deontologic ai fost penalizat de catre conducerea cmdr

Anonim spunea...

Salut Vlad, am stat si am gandit mult reactia celor de la colegiu.
N-am fost de acord cu tine la inceput pentru ca nu mi-am dorit sa traiesti ceea ce ti se intampla.
Cred ca ar fi bine sa continui sa scrii pe tema asta, pentru ca acum mai mult decat ti-au facut oricum nu mai pot face. Probabil cu multa incapatanare vor ceda in timp sau vor realiza cat de mici sunt. Georgiana

Powered By Blogger