26 februarie 2008

Natie de presedinti... pledoarie pentru AMSPPR

Sunt de acord cu opinia exprimata la un moment dat conform careia trebuie sa vedem si rezultate, nu doar vorbe. Eu personal am atins o limita a suportabilitatii a ceea ce se numeste politica de mahala practicata inca cu un zel nemarginit de multi.
Am simtit nevoia sa exprim niste pareri pe care consider ca mi le-am reprimat mult prea mult timp. Este despre lumea asociativa, intram in profesie si terminam cu hartii.
Ce este o asociatie profesionala? Ce rol are ea in societate? Asociatia este puternica deoarece are oameni puternici. Oricine este binevenit sa isi expuna parerea, in schimb, capacitatea noastra selectiva va alege doar pe acelea care merita sa fie ascultate. Asta presupune ca oamenii care emit aceste pareri sa aiba un dram de experienta profesionala, in activitati in domeniul non-guvernamental, de politica profesionala cat si politic.
Nu doresc sa apar in niciun fel AMSPPR-ul, dar aceasta organzatie are oameni cu experienta la toate nivelurile. Oameni care au pus mana si au organizat, s-au stresat, au investit timp din timpul lor liber ori de cabinet, au dorit, au incercat, si au reusit. Fara AMSPPR in viata profesionala stomatologica: nu ne-am fi putut exprima parerile in mod liber, nu am fi reusit sa impunem oameni tineri ori nepatati de colbul comunist, nu am fi putut avea in tara la ora actuala mai multe organizatii profesionale, nu am fi vazut ce se intampla in afara, nu am fi avut contact cu lumea profesionala mondiala si lista poate continua.
Haideti dragii mei sa facem cu totii un exercitiu de democratie si sa ne implicam in diverse activitati si proiecte, sa initiem proiecte, sa descoperim oameni cu care se poate face ceva pentru a construi si bineinteles sa identificam si resurse. Sa comentezi pe la colturi si sa faci strategie de cafenea fara a avea deloc acoperire in realitate (prin activitati, demersuri, solutii etc) cred ca este o faza depasita iar alegerile din AMSPPR au dovedit-o din plin. Este cazul ca politica profesionala sa fie politica profesionala si nu demagogie, intriga, dispret, neincredere.
Astept si de la voi sa apreciati la o persoana integritatea, moralitatea, activitatea si mai putin functiile pe care aceasta le detine ori le-a detinut. Calitatile sale nu vin odata cu diploma. Probabil sunt oameni de calitate care au fost dati la o parte sau care au facut un pas in spate pentru ca unii sa se poata mandri cu functii.
In loc de concluzii… cele 10 porunci biblice nu au nicio valoare daca nu sunt puse in practica; nu are nicio valoare niciuna din hartiile care atesta teoretic niste abilitati practice. Faptele vorbesc!

Niciun comentariu:

Powered By Blogger